czwartek, 23 grudnia 2010

Życzenia świąteczne

Dziś rano obudziłem się z nieprzyjemnym dyskomfortem w żołądku, bólem głowy, odruchami... no wiecie jakimi, tudzież z inną równie przykrą dolegliwością, która każe mi się niezwykle szybko przemieszczać. Moja jutrzejsza Wigilia z teściami, szwagrem i jego rodziną oraz z moją własną rodziną stoi pod znakiem zapytania. Jeżeli to zatrucie, albo grypa żołądkowa (niestety nie jestem doktorem House'm i nie potrafię się zdiagnozować) nie minie do południa, mimo tego, że nie jestem praktykujący, spędzę ten dzień na ostrym poście i z książką. Wypadki chodzą po ludziach, jak to mawiamy, więc taka przypadłość przytrafiła się tym razem mnie.

W takim wypadku dedykuję kilka prostych rymów, które przed chwilą złożyłem wszystkim tym, którzy jednak zasiądą ze swoimi rodzinami i kochanymi osobami do wigilijnego stołu. Wszystkiego Wam życzę najlepszego. Zdrowia przede wszystkim, mocnego żołądka, serca i głowy, tudzież wątroby itd. Radości przebywania razem Wam życzę i ogromnego poczucia świętego spokoju, takiego, który nie pędzi naszych myśli w żadnym innym kierunku niż tylko świętowanie. Miłości i szczęścia Wam życzę!

Kiedy wieczorem do stołu usiądziesz

W gronie najbliższych i kochanych osób,

Wiedz, że nie zawsze tak jest i nie wszędzie

Ludzie się sobą cieszą w ten sposób

Opłatek, życzenia i do syta jadła,

A wszystko w cieple wzajemnej miłości

Łaski, co na nas jak co roku spadła

Na Twoją Rodzinę i na Twoich gości.

Gdy gwiazda pierwsza błyśnie na niebie

I do Betlejem drogę pokaże,

Wiedz, że to przecież właśnie dla Ciebie,

I jak cholernym jesteś szczęściarzem.


Stefan Kubiak

2 komentarze:

  1. Bardzo ładnie życzenia, Tobie Stefanie również i całej rodzinie jak najlepiej spędzonych świąt w rodzinie i miłości. Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Januszanis

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam cię, Stefanie i życzę rodzinnych świąt! I nie daj się wirusom żołądkowym, które podobno teraz szaleją!!!

    OdpowiedzUsuń